شناسهٔ خبر: 172452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از  ۴۹۰ هزار نفر مسافر از استان اردبیل

جابه‌جایی بیش از ۵۹۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در چهارمحال وبختیاری معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از ۴۹۰ هزار نفر مسافر در ۴ ماهه گذشته از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از شرکت های مسافربری شهرستان نمین با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته  حدود ۸۰ هزار صورت وضعیت توسط شرکت های مسافربری صادر شده گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۳۶ هزار و۸۱۳ نفر مسافر از استان جابه‌جا شده بودند در ۴ ماهه گذشته کاهش ۸ درصدی را شاهد هستیم.

وی گفت: در ۴ ماهه گذشته ۲۸۱ هزار و۹۲۷ نفر مسافر از شهرستان اردبیل، یک هزار و۲۶۳ نفر مسافر از شهرستان نیر، ۴ هزار و ۳۸۲ نفر مسافر از شهرستان نمین،۲ هزار و۲۹۳ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار، ۳۸  هزار و۱۴۴ نفر مسافر از شهرستان پارس آباد،۴۳ هزار و۴۱۹  نفر مسافر از شهرستان خلخال،۲ هزار و۳۷۲ نفر مسافر از شهرستان کوثر، بیش از ۲۶ هزار نفر مسافر از شهرستان گرمی، ۸۱ هزار نفر از شهرستان مشگین شهر، ۸۱۱ نفر مسافر از شهرستان سرعین، ۸۸۱ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز و حدود ۸ هزار نفر نیز از سایر شهرستان ها به مقاصد مختلف جابه‌جا شده اند.

شیرین زاده ادامه داد: ۶۲ شرکت مسافربری در استان در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد ۲۵۵ هزار و۵۹۷ نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۹۰هزار و۲۸۴ نفر با وسیله نقلیه سواری و ۴۴ هزار و۴۸۲ نفر مسافر با وسیله نقلیه مینی بوس به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در این استان را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود: مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.